torsdag 22 april 2010

Och ännu en födelsedag- Lantställets Timjan fyller 9 år


Lilla galna, tokiga, fantastiska, outtröttliga Lurpan, Lilltarmen, TimTim, Fröken Fräken - ja, kärt barn har många namn. Idag fyller i alla fall denna tokhund 9 hela år. Helt otroligt att tiden gått så fort. Mycket sorger och besvikelser men också många skratt bjuder hon på - min lilla Timjan. Ingen är som du....

Hur mycket som helst om hundars beteenden har hon lärt mig, många kunskaper som jag nog gärna varit utan men som kanske gör mig till en bättre instruktör förhoppningsvis. Inget ont som inte har något gott med sig.

En av Timjans favoritpersoner tog fotot: Tack Elin!

Får se om vi kan fira dagen med något extra roligt. Tyvärr är agility uteslutet för igår var Timjan lite halt igen. Det finns annars inget som slår den träningen på Timjans favvoskala.

En liten extra tanke till lilla Bess som idag har två månader kvar till sin 14 årsdag. Hon har nu levt 1 år mer än veterinären gav henne i tid så det är bara att tacka för att dom ibland kan ha fel -
och tacka för att Mamma och Pappa sköter om henne så fint hemma i småland.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till dina tjejer :) Elitlägret verkar ha varit suveränt!

Ha det fint!

Pia Snibb sa...

Men oj! Var det 9 år sedan vi var och hämtade henne? Helt otroligt!!! Såg att du ska starta i Kristinehamn. Lycka till :-)

dittesblogg sa...

TAck för hälsningarna!
Ja du Pia, visst går åren snabbt. Tänker på dig och Jacken ibland, visst hade vi roligt på våra träningar med Bessen, Yra, Diva och Jacken.
Vi var allt ganska tokiga ibland, inte undra på att Timjan älskade er, Gudmor Jacken och dig.
Kram

dittesblogg sa...

Förresten Pia så är det ju du som tagit bilden på Bessen och kossan. Tack för det, det glömde jag att skriva på bloggen, ursäkta mig!

Pia Snibb sa...

Ja, det var galet roliga träningar som kanske blev lite för roliga för Timjan. Men det var en härlig tid!! Jag ska damma av Poppis nu och tävla lite de närmsta veckorna, får se hur det går såhär i 7:e månaden. Det får bli för skojs skull (som det iofs kanske alltid ska vara...)! Kramkram

dittesblogg sa...

Lycka till med tävlingarna då. Hoppas Poppis inte är alltför beroende av att se dig i ansiktet för jag misstänker att det är ngt i vägen...

Anna och Juni sa...

GRATTIS till båda födelsedagsbarnen :)

Anna och Juni sa...

Självklart är det ok att du tar foton! Kul att komma med igen också och få träffa er :) Och synd att vi inte hann med mer träning, men tack för dina tips!

kram