torsdag 14 oktober 2010

En prins ska det va!

Eller en man av folket går också jättebra. Är detta en kontaktannons tro? Nä, bara lite reklam för Abbys nya fästman.

Han heter Mac, Tromperbakkens Mac Cloud och är född i Danmark. Regnr S58944/2008. Mac bor på Gravels Kennel hos Helena Boström. För att se bild på honom, gå in på www.gravels.se

Mac fick ett förstapris i nkl nyligen med HP. Han är myopatitestad fri och genom föräldrarna fri från PRA och friröntgad förstås. Han fick i våras två kullar som utvecklats fint.

Helena beskriver honom som trevlig och okomplicerad, har redan från början haft lätt att fokusera, jobbar uthålligt och med fart och har dessutom en tydlig av och påknapp. Lättlärd och social, mkt lekfull och trevlig med alla, både folk och andra hundar. Går genom vilka snår och buskage som helst utan problem.

Så håll nu tummarna för att dom gillar varandra och att allt går bra. Abby har regnr S36639/2006 om någon vill titta på kombinationen eller vet någon som är på jakt efter en liten jakträka.

Det här är jättespännande men.... Är ju första gången jag har en sån här bra tik så nu är det väl dags att våga då! Oj, oj! Nervöst är det!!

6 kommentarer:

Sussie sa...

var inne och kollade på Mac =) Han startade ju samtidigt som Fame på jaktprovet i Nossebro, så honom har jag träffat. =)) Han verkar vara en kanon kille och en toppen matte har han.
lycka till nu och detta kommer att bli kalas bra.
Kram Sussie Isiss & Fame

Anonym sa...

Åh va spännande! Hoppas det blir några små Abbys o Mac :)

Malin & Majni sa...

Abbys valpar lär bli eftertraktade =) Vad jag önskar jag kunde ha fler hundar och hinna med dem....

Anonym sa...

En snygg prins till en snygg Abby. Håller tummarna att det säger klick på alla sätt oss vis mellan dom två svarta =)

Prinsen och Jag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Prinsen och Jag sa...

Hejsan! Gjorde nåt skumt med mitt förra inlägg :-)
skulle bara säga att vi håller tummarna för valpar! Tyckte det såg ut som en väldigt stilig prins den där Mac (lik iaf till utseendet en prins jag har hemma ;-)

Passar också på att gratta till era framgångar! Ni är så otroligt duktiga och inspirerade för mig (smygföljer bloggen emellanåt ;-)

Massor av kramar!
Christine & brorsan Abbe (å sen i somras även vildingen Peo (Dana-Powel))