fredag 31 december 2010

Nytt år på gång

Du kan inte ta mig!
Min underbara härliga Abby - hon gör mig så himla glad varje dag.


Inte skrivit mkt på bloggen i höst. Fr.a beror det på att den jäklas så med mig. Flyttar textrader lite som den vill. Jag har tröttnat så nu ska jag fixa mig en ny blogg.

Men det kan ju vara bra att göra en liten sammanfattning så här sista dagen på året. Hur har det gått med våra mål? Jag tittar tillbaka till början på året för att se vad jag hoppades på.

Lite delmål:

Träna mer länkningar av moment - ja, har blivit mkt bättre på det.

Förbättra stegförflyttningarna - ja, dom har blivit rejält mkt bättre

Få till en jämnhet i transporter och säkrare skiften i dumrutan - ja, transporterna mkt bättre, skiftena bättre men då och då missar hon sittet

Bibehålla vår fina inkallning och inte ta den för givet utan fortsätta jobba med den - ja, det tycker jag vi klarat av bra.




Säkra upp rutan med backupsystem - nej, där har vi jättelångt kvar, massor av träning behövs

Försvåra störningarna på planen vid tex konskick, hopp, rutan - ja hade nog kunnat lägga ännu mer träning på det men tycker det går ganska bra när jag gör det.

Förbättra Fjärren rejält, få till ett bra bakåttänk efter STÅ - det går framåt, fra Stå-sitt

Belöna upp transporter mellan moment mer - slarvar jag med

Sitt i grupp med mer störningar - nej, där är jag inte duktig

Komma ihåg att träna hoppteknik och söka hinder - Abby har blivit så mkt bättre på tekniken så nu är det ännu mer träning på söka hinder som behövs, ´ännu svårare vinklar.


Få en snabbare nosanalys på vittringen - nja, det där momenten går lite upp och ner





Mina stora mål var:

Att komma med på det första landslagslägret - Det gjorde vi och det var härligt och skojigt!

Delta på några rankingtävlingar: Ja, blev en mindre än jag tänkt. Är mkt nöjd med debuten inomhus i Gbg och sen Malmö. Våra resultat hade kunnat vara bättre förstås.

Komma med till talanglägret i våras: Det gjorde vi och kul var det



Tävla SM för första gången - Ja det gjorde vi och jag är nöjd med vår prestation även om vi inte kom till final.

Tävla "landslagskampen" mot norrmännens talangtrupp - det gjorde vi bra

Få ihop SM-poäng till nästa år - har vi kanske fått, men det kan fattas en bra tävling så inte helt säkert.
Starta Öppenklass i jakt - blev inte så men ett WT blev det som jag var riktigt nöjd med.

Bestämma mig för om jag skulle para Abby eller inte - Ja, blev inte i höst och nu är jag nog ganska säker på att jag låter bli det. Ska nog ge tävlandet och andra mål en chans i vår och sen är det för sent. I april fyller min lilla pärla fem år.


Sammanfattningsvis tycker jag vi gått framåt och lyckats med många mål och delmål. Mkt att jobba vidare med förstås. Ska sätta upp nya mål för nästa år.



2010 miste vi också vår kära lilla Bess. Denna underbara vovve som gett både mig och mamma och pappa så många fina minnen att tänka tillbaka på. Det känns faktiskt som att hon fortfarande lever där hemma i småland. Och på ngt sätt gör hon kanske det.
Bilden vägrar att flytta på sig, kanske har Bessen själv ngt med det hela att göra, hon föredrog att vara nr 1 i alla lägen så givetvis ska hon vara överst på den här sidan också.

Gott Nytt År alla kära vänner/kursdeltagare/familj som läser den här sidan. Jag får återkomma när jag fixat ny blogg.






Inga kommentarer: