söndag 14 november 2010

Lite sm-poäng


Idag stannade hakan i backen som den skulle. Ja, bilden är väl lite somrigare än en grådisig novemberdag men vi hade en väldig tur med vädret.
Jag kände mig inte riktigt i form för tävling idag men hade absolut inget annat att skylla på så jag åkte iväg till en tävling i Mark med en härlig samlingstid kl:11. Lyxigt!
Vi fick startnr 1, vilket jag absolut gillar. Den enda nackdelen är att man inte hunnit se upplägget ordentligt.
Jag tycker vi gjorde en hyfsad tävling, inte vår bästa men helt ok. Domaren var lite snäll med några poäng men det "drabbade" inte bara mig, så rättvist blev det nog.
På uppvärmningen kändes Abby pigg och glad men sen i friaföljet var hon inte riktigt så bra som jag vill ha henne. Inga stora missar men känslan var inte som den kan vara. Dumrutan var jag helt dum i huvet kan man lugnt säga. Gick för fort och var stel och konstig sa Agneta som var med som coach och bästa iakttagare och Abby missar sittet. Synd! Bara att slå sig själv i huvet och inse att den där dumrutan måste tränas med kommendering, det funkar inte att bara träna den när man är själv.
Våra poäng blev:
Sitt i grupp 10p
Plats 10p
Fritt följ 9p, sitter sakta, luftig vid vändning
Gårutan 6,5p, står vid sitt, ngt sent läggande
Ink 10p
Rutan 10p
Dir.app 10p
Hopp 10p
Vittring 9,5, lite tveksamt
Fjärr 10p
Allt som allt 305p och klassvinst. Mest nöjd är jag nog med fjärren som kändes och såg i det närmaste perfekt ut tror jag, stilla baktassar och bra attityd och känsla. Plus att jag är nöjd med mig själv att jag kunde släppa missen på dumrutan och jobba vidare.
Grattis till Åsa o Fajta som gjorde en jättefin runda o kom på andra plats och fick till sina högsta poäng hittills om jag förstod det rätt, strax över 300-gränsen.