söndag 21 februari 2010

Kyla och snö- har vi ngt att klaga på?


Skrivit så lite på senare tid, min nacke har tagit stryk av kylan och snöskottning, vedbärning etc men idag kompenserar jag med två inlägg istället.
Skulle egentligen blivit en snöbild här, men jag tycks inte ha ngn på lager. Fick ju en kamera i julklapp så jag får väl försöka få ihop lite bilder framöver. Brukar ju låna av andra hela tiden.

Men jag föredrar ju våren så den här bilden är tagen av Mona Kjernholm förra våren uppe i Uppland hos Svartbergarna. Helene och jag iakttar och snackar. Oj, vad jag längtar efter snöfritt, sol och grönt gräs.

Ett stort GRATTIS till Sofia och Tia som tog en seger med 315,5 p i helgen. Och dessutom kommit med till elitlägret(landslagslägret) som Abby och jag också kommit med till.

Helene och Mick är också uttagna - jättekul och stort GRATTIS även till er. Nu är jag så nyfiken på vilka de andra två är. Jag har mina aningar men vågar inte säga dom högt.

Vi är många som klagar på snön och kylan just nu. Det är ju nästan omöjligt att få till den träning man vill. Nu börjar jag t.o.m noja mig lite för snön på ridhustaket där vi brukar hyra in oss. Har ju hänt så många olyckor den sista veckan pga snön.

När jag klagar och när min goa vän Lottis klagar så påminner vi varandra om att det kunde vara mkt värre. Vi tänker mkt på Emelie från Vinna hundcenter som miste sin unga aussie helt nyligen. Den hade kvävts i en chipspåse den lyckats ta från en hög bänk. Hundar är så uppfinningsrika och oftast blir det ingen större katastrof men den här hunden hade inte tur. Jag tycker så himla synd om Emelie, känner henne inte men läser om hennes hundar och träning ibland. Synen av hunden och chipspåsen kommer till mig flera ggr om dan. Vilken sorg!


Ja, våren kommer när den kommer och jag har mkt att vara glad över. Mkt roliga saker att se fram emot i vår. Och mina tre vovvar är pigga och glada, även lilla Bessen som fortfarande inte nöjer sig med korta promenader med mina föräldrar. Spelar ingen roll att det är 10 minus. Hon vill gärna ut. Så skönt att jag har dom som ger min gamla hund så mkt kärlek. Bessen kunde aldrig ha det bättre än nere i småland, med all uppmärksamhet som hon får där. Vackra, vackra Bessen.
Foto: Elin Lilja

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka på bloggen!

Otroligt sorgligt med Emelies Segra - Pussar mina hundar lite extra varje kväll efter det som hänt.

Petra och Lira sa...

Såg er på film i Monas blogg! WOW så duktiga! Lycka till!