onsdag 14 juli 2010

Midsommarkul

I midsommar när jag ändå var hemma i småland så passade jag på att träna lite med Nisse och BrittMarie och deras kompis Hanne. Ja, vad ska man annars roa sig med under en sån helg?


Nisse och Lovisa visar hur ett fritt följ ska se ut.
Inbitna golden-fans, men då och då slinker det in en liten svart jakträka på deras träningspass. Vi hade den här gången en heldag med uppletande på stekheta torra hällar
Det var inte så lätt tyckte Abby
men skam den som ger sig!
och sen lite lydnadsträning med paus för en jättegod thai-lunch inne i Ronneby. Både Sudden och Lovisa visade fin utveckling och så gjorde även Nisse!
Här tränas det på att runda pinne
Och visst är han rolig att leka med när han lägger manken till - Nisse alltså!
Nu var det inga hundar som for ut som raketer ur bilen längre, ha, ha! Istället fick dom lägga energin på att runda pinnar och träna framåtsändande bl.a. Jättefint hade framåtsändandet med Sudden blivit och säkert även med Lovisa men det hann vi inte med.
BrittMarie och Lovisa tränar också ibland, men dock inte denna dag för regnade gjorde det verkligen inte.
Hanne och hennes unga golden Faxe var också jättefina att se. Dom hade många fina detaljer och det blir kul att höra hur det går för dom framöver.



Hanne och Faxe

Jag påbörjade lite saktagående men har tyvärr inte legat i sen dess, tänkte det vore bra att ha men man ska ju hinna med allt som är bra att ha också!!


Som vanligt har Nisse och B-M tagit lite fina kort som jag snor här. Alltid trevligt att komma till Ronneby Bk. Tack för en härlig dag alla tre.

Vill någon se mer underbara foton och läsa om Sudden och Lovisas träning gå in på deras hemsida: dex-mixi.mine.nu
Jag får mig alltid glada skratt när jag tittar in på sidan.

Alla foton är alltså från Nils Hällgren el Britt-Marie Lundberg bakom kameran.
Ps: om ngn undrar över Nisses bytande av tröjor under träningspasset så är det väl bara så att vistas man med tre tjusiga kvinns så får man väl bjuda till lite. Förlåt Nisse, skojar bara!

Inga kommentarer: