måndag 25 januari 2010

Lite ny inspiration

Denna roliga bild fick jag skickad till mig idag från Helene i Sthlm. Om ngn undrar så är det en bara några timmar gammal marsvinsunge. Helt otroligt vad färdigväxta dom är som nyfödda. Den här lilla lockiga varelsen ser ju helt bedårande söt ut.

Idag har det varit en riktigt intensiv och bra dag på många sätt. Började med en iskall promenad på morgonen. Ja minus tio igen, ingen höjdarstart egentligen, men jag skulle iväg för att få Abby och Timjan behandlade hos vår fantastiska Helene från Hova. Hon har en särskild förmåga att direkt se små förändringar i muskler och rörelser och hundens sinne och jag vet inte allt. Ja, hon är fantastisk och har hjälpt mig så himla mkt med Timjan som för några år sen gick och drogs med en gammal skada. På den tiden hatade Timjan allt vad massage hette efter några svåra och otäcka behandlingar hos en osteopat. Lite för tuffa metoder för min känsliga hund och hon miste då även förtroendet för mig vid kroppshantering till viss del. Idag får jag massera henne överallt och det är helt tack vare Helenes mjuka men jätteeffektiva behandlingsmetod.

Hur som helst så var det inga stora problem med Timjan idag, lite småpunkter som jag ska fortsätta att jobba med. Abby var i jättefin form och där blir det bara någon punkt där bak som jag ska jobba med litegrann ibland. Det är så bra att passa på att få en kontroll då och då innan det händer ngt större. Hur det än är så sliter ju träningen på våra hundar precis som på oss människor. Alltid kul att träffa Helene och Kattis bjöd på jättegod glutenfri (för min skull) lasagne som hennes karl så frikostigt tillagat. Supergott! Fick med mig två stora bitar hem så det blir till att få en god middag imorgon också. Tack!

Kort vila hemma och sen klickerkurs på Elfsborg. Vilken härlig grupp. Vi jobbar bara inomhus och det känns så härligt och lyxigt. Ikväll, andra tillfället, var dom alla så duktiga så jag kände mig så glad när jag åkte hem.

Och hemma väntade ett jätteroligt besked: Jag har kommit med till Elitlägret tillsammans med gänget från senaste landslaget och Lena Björnsson från talanggruppen plus några till som sett lovande ut på rankingtävlingar bl.a Niina Svartberg som jag tränat lite för tidigare med Timjan. Det kommer plockas ut fyra till så vi blir sammanlagt 16 st och de sista tas ut efter vår talangtävling i Kungsbacka om några veckor.

Jag har haft en liten svacka i vinterkylan och inte fått till det där rätta fokuset och känt mig lite oinspirerad i min träning även om en del gått framåt och jag ändå tränat på men nu hoppas jag att det här ska ge lite ny inspiration trots kyla och snö och snöstorm på väg sägs det! Urk!

8 kommentarer:

Lottis sa...

Grattis, jag visste det!! Ni är bäst du och Abby!!

Åsa & Bråkstakarna sa...

GRATTIS!!!! Ni är så himla bra, och absolut värda den chansen!!

Sussie sa...

Säger som Lottis, att ni är bäst och ett jätte grattis till dig o Abby!

Själv så har jag börjat lydnadskurs för Lottis med yrvädret. Vi får väl se hur detta slutar... men jag har en plan och ett mål med träningen :D

Ha det så jätte bra
kram från Sussie Isiss & Fame

Ylva o Imza sa...

Grattis!!
Jag är så glad för er skull, ni är så otroligt duktiga!!
Hade du förresten tittat på vandrarhem i Malmö?

Anonym sa...

Grattis!! Men tvivlade aldrig på att ni inte skulle komma med - ni är så duktiga. Som jag sagt innan; en ren inspirationskälla för en annan.

Hmmm blev nästan sugen på att köpa ett litet marsvin nu....

Anonym sa...

SUPER GRATTIS till er!! NI är så BRA!!!

Anna och Juni sa...

GRATTIS!!!!

Maria, Dina och Kylie sa...

Härligt! Stort GRATTIS!!!!