söndag 17 maj 2009

En borttappad blogg

17 maj -09. Nu är det dags att komma igång med bloggandet på riktigt. Jag hade lyckats glömma bort mitt lösenord trodde jag tills Elin idag fick en snilleblixt och sa att det kanske var mitt användarnamn det var fel på, ja, ja, jag är inte så bra på det där med datorer och allt vad man nu ska tänka på. Hundträning däremot ligger mig ju varmare om hjärtat. Så den här bloggen lär nog mest handla om det.

Det har varit ett händelserikt år än så länge på den egna hundfronten. Det är ju bara Abby jag tränar och tävlar med och det räcker till. Timjan får hänga med på jaktapportering fr.a sökjobben (ja, inte fåglar men dummies funkar bra), lite markeringar och dirigeringar klarar hon också. Det finns ju så otroligt mycket man kan aktivera sin hund med. Just nu har jag en "Aktivering i skog och mark"-kurs och från första till andra kurstillfället hade alla tränat och det märktes, jättekul att se.

Idag har Abby och jag debuterat i lydnadsklass 3, vi fick ihop 293 p och blev uppflyttade till elit. Kändes skönt att det gick vägen trots att hon inte är riktigt som vanligt just nu. Jag tror att hon är skendräktig, det märks inte i jakten men i lydnaden är hon inte så het som vanligt. Igår startade vi vårt andra workingtest och jag tror vi fick ihop 84p och en sjätteplats, hon var lite för het i början och sprang mest på första markeringen men sen skötte hon sig fint. Jag själv fick lite hjärnsläpp och glömde lägga på en söksignal på ett närsök så där tappade vi nog lite poäng. Men jag var jättenöjd med hennes jobb, nästa gång ska jag nog värma upp lite mer innan ändå. Får väl se om det hjälper, hmm.

2 kommentarer:

Sussie sa...

åhh du har hittat tbx hit =) ja nu får du allt skriva lite mer när du har fått tag på ditt lösen igen *S* brukar oxå glömma mina lösen men nu tror jag att jag har skrivit upp alla lösen i min almanacka =)) Massa grattis till uppflyttningen till elit klass.
Massa kramar från oss

Anonym sa...

Hej Ditte - var absolut inte meningen att störa din kurs förra måndagen!!

Lycka till med all träning - ska bli kul at få läsa mer om den o få ffa få följa den. Superspännande att du kommit med i landslagssatsningen!

/Therese, BEda o Dimma