lördag 12 september 2009

elitdebuten


Så var den då här, dagen D. Och vilken dag!! Och vilken hund jag har!!! Jag är bara såååå himla glad över min lilla Abbybabby. Hon skötte sig fantastiskt, själv gjorde jag en liten miss som kan ha bidragit till att hon inte satte sig i dumrutan, men annars gick det hur bra som helst. Inga nya konstigheter dök upp, fjärren är inte klar på träning heller så där flyttade hon fram lite.

Poängen blev 306 och i dom olika momenten fick vi:


Sittande i grupp 10p

Plats 10p

Fritt följ 9p

Gåruntrutan 7p

inkallning 10p

rutan 10p

dir.apportering 10p

hoppapport 10p

vittring 10p

fjärr 9,5


Jag måste suga på karamellen ett tag.


Mina främsta delmål uppfylldes helt. Bra fokus på sittandet i grupp var nr 1, bra engagemang genom alla moment och snabba skiften på fjärren var nr 2 (med snabba menar jag att hon skulle vara pigg, vaken och snabb i huvudet och vilja göra dom, inte vara för trött- det höll fullt ut!). Sen hoppades jag ju på att det inte skulle dyka upp nya grejer som inte kommer på träning (det gjorde det ju inte) och så hoppades jag på att vi skulle få till sittandet på gåruntrutan - men det får vi jobba vidare med, det är inte klart ännu.

Underbart stöd fick jag av Elin som kom och videofilmade (även fyra minuters platsliggning!) och Lottis som kom med goda råd efteråt. Det är så bra att ha med sig ngn som känner till hur det brukar se ut och vad som då kan förbättras. Jag fick bl.a höra av Lottis att Abby var lite flack på hoppet på uthoppet men inte in så där ska jag börja köra lös planka på 50cm också, inte bara på högre höjd. Ska nog variera höjden lite mer. Tack till er båda för stödet. Sen var det jättekul att några kursdeltagare från Vift tagit sig till Elfsborg idag för att se på oss, trots att det var på morgonen. Tack för alla grattis från olika håll också. Det värmer. En elfsborgare till gjorde debut idag med ett förstapris - Grattis Jessica med din underbara labbe, vi kommer nog tävla ihop en del framöver tror jag.

12 kommentarer:

Sussie sa...

Grattis till vinsten med 306 p.. du & Abby glänser på lydnadsplan, så skoj att se dig =) massa lycka till i fortsättningen i eliten.
kram Sussie Isiss & Fame

Anna och Juni sa...

GRATTIS!!! Duktiga ni är :)

Åsa & Bråkstakarna sa...

VÅGEN!!!!!! Grymt jobbat!!!

Sofia & Tia sa...

Världens största grattis!! Jättebra gjort.

Christian sa...

Stort stort grattis! Vilken debut:). Njut nu ordentligt.

Petra och Lira sa...

Grattis grattis! Å vad roligt! :) Bra jobbat!

Heléne, Mick & Tiger sa...

Megagrattis från oss! Härligt med en sådan debut - ger mersmak!! ;-)
Kram!

Heléne, Mick & Tiger sa...

Megagrattis från oss! Härligt med en sådan debut - ger mersmak!! ;-)
Kram!

Helena sa...

Helt suveränt Ditte och Abby! JÄTTEGRATTIS från mig och Picknick! Wow!

Anonym sa...

Stort Grattis!! Det var riktigt kul att se på!!

//Therese

andrea frisco goliath sa...

STORT GRATTIS !!!
Vilka poäng och debuten dessutom!
Helt suveränt!!
Fasen vad härligt för er, NJUT !!
Kram ifrån oss

Sara sa...

Jätte stort grattis vilken kanon debut :)