onsdag 24 juni 2009

Stockholm igen står på tur




Tack för hälsningarna, Bessen är lite trött nu i värmen och efter sitt firande, hon är ju som sin matte, en riktig "partajare"!!! ja, hmm.....

Kul att höra från dig Andrea i talanggruppen, önskar dig lycka till i Värnamo och alla andra som nu ska dit och satsa järnet också förstås!!


Själv åker jag till Sthlm imorgon för två dagars lydnadsträning med Helene och Lexi, sen blir det två dagars kennelträff. Streamlights kennel ordnar alltid jättefina tvådagarsläger. I år blir det i Nyköpingstrakten. Det kommer nog bli två tuffa dagar om värmen håller i sig. Därefter väntar tre dagars lydnadsläger med Maria Hagström, så Abby och jag kommer att ha fullt upp. Allt var planerat innan vetskapen om talanggrupp och Värnamo så tyvärr går det ju inte att vara på två ställen samtidigt men det ska bli kul att höra hur det gått för alla sen.
Igår fick våra hundar behandling av Helene från Hova. Hon är fantastiskt duktig på att hjälpa hundar med problem i muskler och leder. Timjan har ju blivit en ny hund sen jag började gå hos henne. Både Abby och Timjan var den här gången i fin form så det blir mest att jobba lite förebyggande med några punkter som jag ska trycka på då och då. Det är så bra med Helene för hon visar och ger en tips så det blir lätt att behandla sin hund själv.
När Timjan förut hade ont så höll jag på en stund nästan varje dag och det gav verkligen resultat. Det är en sån lätt och mjuk metod men väldigt effektiv. Timjan hatade tidigare att jag höll på med henne, hon blev sån efter att jag gått hos en osteopat med henne som knäckte óch grejade. Hon var som ett asplöv när hon kom in till honom. Kändes aldrig bra. Det förstörde mkt av vår nära relation, hon slutade att lita på mig i vissa lägen. Ville inte ligga nära i soffan längre osv. Ja, hon är ju en jätteknepig och känslig hund min lilla Timjan.
Hos Helene la hon sig ner redan vid första behandlingen och det hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig. Jag hade laddat med munkorg och ett antal förmaningar till Helene men det hade jag inte behövt. Önskar att det fanns fler som jobbade med hunden och inte mot den. Tack för att du finns för oss med våra känsliga hundar Helene.
Bilden idag blev en på Linn. Mamma till bl.a Helenes Mick.( Oj, vad mkt Helenar det finns i min bekantskapskrets förresten, har visst lyckats nämna tre olika bara här nu.) I alla fall så blir det en ny parning med Linn till senhösten troligtvis. Pappan ska bli Åsas Eje som tävlar agility och sägs vara en toppentrevlig hund. Det blir spännande att se om det blir en lika härlig kull som den tidigare med Jenny Damms Elvis som pappa Jag vet ju flera som redan ställt sig på kö till en valp....Får se om jag kan stå emot...
Mona Kjernholm tog bilden.

2 kommentarer:

elins hunderi sa...

ETt STORT GRATTIS till fina Bessen!!
blev det ngn träning för Mona i måndags?
gud va kul du ska ha det denna veckan, massa träning!! Hoppas min helg med både lydnad och agilitytävlingar blir lika lyckade;)
Jag tycker mig ana ett sug efter en bc valp minsann:) ska bli så spännande o se vad det blir tillslut!
kör försiktigt och ha det RIKTIGT KUL på kennellägret och Maria träningar!
Kramkram!
(jo just det, var och kollade med "tunnelfixarna" idag, de skulle kolla upp saken närmre och återkomma denna véckan eller måndag)

dittesblogg sa...

Lycka till nu med lydnaden, är den ikväll tro? Och med agilityn förstås. Ja, får väl läsa på hemsidan din, Elin!
Kram kram, vi hörs nästa vecka